יום שני, 24 בדצמבר 2018

למה חשוב לשים לב כשבוחרים מידוף קומפקטוס עבור מחסנים?


בחירה נכונה של מערכת מידוף יכולה לשדרג את המחסן ולחסוך זמן, כסף ומאמץ בתפעולו השוטף. כיום למשל נהוג להשתמש במערכת קומפקטוס של מדפים ניידים ומודולאריים, שאותה מתקינים על גבי מסילות. בניגוד למדפים רגילים שמקובעים לקיר, מידוף קומפקטוס מנגיש גם את הפריטים שנמצאים בחלק האחורי והתפעול שלו בטיחותי ונוח.

עם זאת, יש כמה דברים שחשובים לשים לב אליהם טרם בחירה נכונה של מידוף קומפקטוס:


  • אורך המדפים – במערכת קומפקטוס מידות משפיעות באופן ישיר על שביעות הרצון ועל הנגישות. לפיכך, את בדיקת המידות רצוי להתחיל עם החלטה מראש על אורך המדפים לפי אופי השימוש הצפוי.
  • עומק המדף – אחרי שמחליטים על אורך המדפים ניתן גם לקבוע את העומק. יש כאלה שמתייחסים למידות העומק בתור רוחב, אך השאיפה היא בכל מקרה להשיג התאמה אופטימאלית לסוג המחסן.
  • גובה המדפים – במערכת קומפקטוס מידות נקבעות לפי גודל המחסן וצרכי הלקוח. בתוך כך, יש להחליט מה הגובה הנדרש של המדפים לפי הדרך שבה מתכוונים לגשת אליהם: ברגל, עם מכונת הרמה או באמצעות כלים מיוחדים אחרים.
  • עומס לכל מדף – אחד היתרונות של מדפי קומפקטוס הוא שניתן לקבוע עבור כל מדף עומס משתנה. עומס משתנה לכל מדף מושפע גם הוא ממידות המערכת אך כדאי להחליט עליו מראש לפי סוג הפריטים שצפויים להיות מאוחסנים עליו.

כמה עולות מערכות קומפקטוס?


כמובן שאי אפשר לבחור מידוף קומפקטוס בלי להתייחס לסוגיית המחיר. עם זאת, החדשות הטובות הן שמדובר במערכות זמינות וזולות שאותן אפשר גם להתקין במהירות. על אף שהמחיר הבסיסי של מערכות מידוף קומפקטוס גבוה בהשוואה למדפים רגילים, זו השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך.

הדבר החשוב הוא לוודא התקנה מקצועית של מערכת קומפקטוס. התקנה כזו תאפשר נגישות גבוהה לכל המדפים והוצאה או החזרה שלהם בתוך שניות ספורות. מנגד, ניסיון לחסוך בעלויות ההתקנה עלול לפגוע ביעילות המדפים ולערער את עמידותם. לכן עדיף מלכתחילה להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים ולשאול לגבי תקופת האחריות על ההתקנה ועל המערכת, המסילות והמדפים עצמם.

המאמר "למה חשוב לשים לב כשבוחרים מידוף קומפקטוס" פורסם לראשונה באתר פורטל מלגזות וציוד הרמה
Via forklifts.co.il December 24, 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה